- 284 ; Vecka 23

Publicerat den 2011-06-10 | Klockan 17:10:59 Albin - Graviditeten + Förlossningen | Kommentarer.. (2)

Barnet:
Vikt: 600 gr och cirka 22 cm lång.
Huvudets diameter är mellan 50-60 mm.
Lårbenet ungefär 4 cm.
Hudens pigment bildas.
Barnet gör andningsrörelser och lungorna bildar lungblåsor.
De är fyllda med fostervatten ända fram till födseln då det pressas ut när barnets bröstkorg kläms ihop i förlossningskanalen precis i födelseögonblicket.
» Barnet:
Vikt: 600 gr och cirka 22 cm lång.
Huvudets diameter är mellan 50-60 mm.
Lårbenet ungefär 4 cm.
Hudens pigment bildas.
Barnet gör andningsrörelser och lungorna bildar lungblåsor.
De är fyllda med fostervatten ända fram till födseln då det pressas ut när barnets bröstkorg kläms ihop i förlossningskanalen precis i födelseögonblicket.

126 dagar kvar till BF ♥

» Egna anteckningar:
Hmm. Har inte några tror jag.. 
Albin sparkar, jag springer & kissar 5564 gånger om dagen, mina kläder krymper, jag svettas på konstiga ställen..
Men annars mår jag bra!