- 382 ; Frågor Till Er..

Publicerat den 2011-08-15 | Klockan 12:19:31 Albin - Graviditeten + Förlossningen | Kommentarer.. (14)
Igår fick jag ännu en gång höra hur onödigt det var att köpa saker till bebis innan den var född. 
What's the B-D?

Det är självklart (för oss ialf) att man vill ha det ordnat med allt innan bebis anländer.
Jag vet ialf att jag inte skulle ha sån stor lust att springa runt på exempelvis Ikea antingen när jag hade 1 vecka kvar till BF, eller 1 vecka efter hemkomst från BB.
Och varför ska man slänga ut massa pengar på en & samma gång, när man kan spä ut det lite smått på olika månader?

Listan växer & växer för varje månad, men grejen är den att ALLT, förutom typ 4 saker, har vi FÅTT.
Självklart tackar man ja till massa fina & dyra saker som barnvagn, säng, amningskudde mm. 
Folk måste ju vara lite smått dum i huvet om man tackar nej till det.
(Ialf om man har lite halvkass inkomst.)

Och alla kläder mm vi köpt, har varit typ det billigaste vi kommit över. 
Jag kollar mest på rean. Tobias vet jag inte hur han gör, men det får han stå för.

Vi är ialf sjukt tacksamma över det vi fått & eventuellt kommer att få.
Både nu innan Albin kommit & efteråt.

Hur har ni blivande mammor gjort?
Eller ni som redan fått, har ni handlat efteråt, eller innan bebis ankomst?