- 440 ; Jävelskap

Publicerat den 2011-10-12 | Klockan 13:30:16 Albin - BVC m.m. | Kommentarer.. (10)
Gårdagen vill jag dela med mig av nu..
Varning, inlägget blir långt.

Natten till gårdagen blev det inte någon sömn alls. 
Vid 03-matningen så kräkade bara bebis upp allt, sen var han gnällig & ville inte alls sova.
Nästa matning vid 06, blev det samma sak.
Men till slut somnade han ialf & sov 2 timmar.
Mat igen, han kräkade & somnade till slut.

Vid 13.30 går jag utanför dörren, för att dra iväg till BVC.
Jo tjena, hissen har stannat på första våningen.
Vi bor på fjärde våningen med spiraltrappa. Rätt kört att släpa ned barnvagnen.

Går in igen & funderar på hur fan jag ska komma iväg.
Får världens panik eftersom jag inte vill komma sent.
Kommer på att jag har bärselen. Men efter mycket strul så kastar jag iväg den.
Noll tålamod.
Ännu mer panik när klockan blivit 14, så jag försöker ringa BVC. Har FYRA olika nummer dit, men ingen svarar på något. "Vi har telefontid mellan blablabla"..

Bestämmer mig för att försöka komma iväg till sjukhuset istället.
Släpar ner barnvagnen för trappan, utan Albin.
Springer upp, hämtar honom & springer iväg till bussen.
En hållplats bort hoppar det på 50 pers. ungefär, jag får världens panik & hoppar av nästa.
Väljer att gå ner på stan för att ta bussen till sjukhuset.
Men paniken håller i sig, jag mår pissdåligt, klockan hinner bli 15.00 så jag går hem igen.
Försöker ringa, inget svar där heller. Saftig räkning man kommer få..

Väl hemma så vaknar Albin.
Ger honom mat - han kräkar & skiter, så jag slutar mata & går för att byta på honom.
Tobias kommer hem..

När jag tror att dagen inte kan bli värre med jävelskap & panikångest, så slutar Albin att andas & blir blå i ansiktet!
Rycker upp honom, och liksom lyfter upp & ner snabbt - & då kommer han tillbaka med ett skrik.
Får ännu mer panik, samtidigt som jag försöker bita ihop.

Vi bestämmer oss snabbt för att åk in på akuten, fast han lugnat sig & nästan somnat.
Får skjuts av Tobias kollegas flickvän - Tack Angelica <3

På sjukhuset har han redan hunnit somnat.
Dom kollar honom & säger att han ser frisk & välmående ut, men vill att vi åker till Huddinge med honom ändå.
Tobias & Albin får åka med ambulans till Huddinge, medans jag blir kvar på Södertälje sjukhus.

Jag blev beordrad att kolla på snittet. Hade fått feber & rätt ont där.
Vid halv 10 fick jag nytt plåster & sedan åka hem.
Äcklet som jag hade kvällen Albin föddes, var den som undersökte mig..
Och ännu en gång så sa han att det var UVI!
Det tål att upprepas - Södertälje Sjukhus SUGER!

Det gick ialf bra för pojkarna på Huddinge.
Albin mår bra nu & jag väntar på att få hem dom. 
Saknar dom sjukt mycket! ♥

Mammas lilla älskling!
Vår kämpe!
♥ ♥ ♥